Saturday, August 2, 2014

KALAU DIBIAR..RAKYAT KEDAH AKAN DAPAT MB PAS PULAK!!!

Rakyat tak akan nampak pelaburan RM4 Billion yang dibawa masuk ke Kedah sebab semua tu pelaburan jangka panjang yang ada rakyat akan dapat manfaat daripadanya..mungkin tak akan dapat merasa faedah langsung tapi kekejaman penutupan pasar malam akan melekat di hati rakyat sampai bila-bila.





Memanglah ada pasar malam yang menimbulkan banyak kesan negatif dari segi kesesakan lalulintas, bau busuk, bising dan banyak lagi tapi pasar malam adalah sesuatu yang dekat di hati rakyat terutama rakyat marhaen yang majoriti membesar dengan pasar malam.

Menganiayai pasar malam seolah-olah menganiayai rakyat sebab itulah pennutupan pasar malam harus dilakukan dengan bijak. Beri notis secukupnya, sila sediakan kawasan baru yang mungkin lebih strategik..penerangan yang sebaik mungkin. Sebuah pasar Malam boleh menjatuhkan sebuah kerajaan adalah sesuatu yang tidak mustahil kerana rangkaian pasar malam ini besar jaringannya dari segi peniaga dan pengkagum pasar malam.

Kalaulah MBAS tidak berupaya mempertimbangkan setiap keputusannya dari segi politik (menjaga hati rakyat sebagi pengundi) dan kaum (berlambak pasar malam cina yang sangat menyusahkan pengguna jalanraya tetapi tidak ditutup), Pejabat Mb harus meracun parasit-parasit di MBAS biar mampus agar tumbuh tunas-tunas baru yang sedia membantu ke arah kemenangan BN dalam PRU 14 nanti!!!

Atau semua yang berada di pejabat MB tu bersedia ditukarkan dengan muka-muka hijau-putih selepas PRU14 nanti

4 comments:

  1. KISAH SEBENAR PENUTUPAN TAPAK PASAR MALAM PANTAI JOHOR!
    http://kedahkekl.blogspot.com/2014/08/hot-kecoh-isu-perpindahan-pasar-malam.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mc..saya dh baca artikel mc..terima kasih di atas penjelasan tapi kelemahan jelas tetap di pihak kita..sehingga diambil kesempatan oleh pihak lawan..inilah bola tanggung yg ditunggu2 oleh PAS..Dato bandar patut di pecat atau di tukarkan jd penguasa atau ikut lori sampah dgn gang bangla sj sbb cara kerja buat dia puak bangla lebih hebat lg..!!!

      Delete
  2. LGE BABI TUTUP BRP BYK PERIUK NASI ORG PENANG....TAK IKUT UNDANG2 PUN...TETAP JE JADI PEMERINTAH...JGN MAINKAN SGT ISU2 KECIL NI...TENGOK DULU PUNCA DAN KESESUAIAN LOKASI PASAR MALAM TU PADA ZAMAN KINI...

    ReplyDelete
  3. raismazzadam...bukan nak main isu kecil2..cuma tak mahu bg kita ukir sejarah kerajaan pertama dijatuhkan krn isu pasar malam..itupun kalau raismazzadam perasaan kekuatan networking pasar malam ni..tutup rezeki dan tempat cari barang murah (walaupun tiada kualiti) satu kesilapan besar. Rakyat tak kisah lim guan eng rasuah..lim guan eng seleweng duit rakyat..lim guan eng bunuh rakyat sekali pun sebab minda rakyat dah diliwat sekian lama oleh Cina DAP..rakyat cuma nak tengok kesilapan UMNO BN!!!

    ReplyDelete