Saturday, December 7, 2013

TULUR DALAM ADA MASYUKKK

Pemimpin Melayu...inilah sikap pemimpin Melayu yang menyebabkan cina bangsat langsung tidak takut untuk memperkotak katikkan bangsa Melayu dan agama Islam. Bila dah senang sikit..bila dah ada cina ururt tengkuk...punggung cina pun sanggup minta jilat..Cina main wayang..pemimpinb melayu pun main wayang..kita yang kena wayang...

KETUA MENTERI MELAKA TERLEPAS CAKAP, SUDAH BOLEH MAAFKAN CINA, TERUS CINA DESAK MELAYU MINTA MAAF!!!

Friday, December 6, 2013

Ini ada lawak punya cerita!

Ketua Menteri Melaka, Harun Idris berkata, dia sudah boleh memaafkan masyarakat Cina yang menikmati pelbagai kemudahan, bebas hidup, bebas menjadi kaya, bahkan bebas juga mengumpul harta tanpa takut dirampas oleh kaum Bumiputera sepertimana yang berlaku kepada masyarakat Cina di Indonesia, Filipina mahupun Thailand tidak lama dahulu. Bukan itu sahaja, orang Cina juga boleh terlibat dalam politik dan tidak disekat atau kehilangan hak sepertimana yang berlaku di Laos dan Kampuchea, bahkan di Amerika Syarikat dan Australia.

Sebelum PRU13, DAP telah berjaya menggula-gulakan masyarakat Cina agar memberikan sokongan padu kepada parti tersebut bagi menghalau Melayu-Bumiputera dari tampuk pemerintahan di Malaysia. Di Sarawak, DAP selain daripada berjaya mendapatkan sokongan padu masyarakat Cina, turut memesongkan pemikiran masyarakat Pribumi dengan objektif untuk menjadi Kerajaan Negeri menguasai dua pertiga majoriti dan mengubah Perlembagaan Negeri yang menghalang penjualan tanah NCR kepada bukan Bumiputera.

Hasilnya, lebih 97% pengundi Cina termasuklah Cina yang langsung tidak boleh bertutur, menulis dan memahami Bahasa Kebangsaan dan langsung tidak tahu menyanyikan lagu Negaraku, memilih DAP sehingga DAP memperolehi majoriti besar terutama di kerusi-kerusi bandaran.

Mujurlah UMNO-BN masih lagi mendapat tempat di hati Melayu-Bumiputera. Melayu-Bumiputeralah yang telah mengekalkan kedudukan UMNO dan Barisan Nasional pada status Kerajaan Malaysia. Tanpa bantuan Melayu-Bumiputera, Najib Abdul Razak dan para pemimpin UMNO yang sedang berdegar-degar di PWTC sudah pun menjadi pembangkang.

Sebaik-baik sahaja Harun Idris berkata, sedia memaafkan  Cina, GERAKAN Pulau Pinang mendesak agar wakil Pulau Pinang dalam Persidangan Agung UMNO, Musa Syeikh Fadzhir memohon maaf kerana menyatakan 1MELAYU dalam ucapannya. Tidak itu sahaja, GERAKAN Pulau Pinang juga mendesak agar Musa tidak dibenarkan menjadi pemimpin UMNO lagi, kononnya kerana merosakkan hubungan baik yang terjalin dalam Barisan Nasional. (BACA DI SINI)

Inilah masalah dengan Cina ini. Sudahlah tidak begitu fasih berbahasa Kebangsaan, mereka juga terlupa atau terlalu bangang untuk tahu bahawa Musa bercakap dalam Persidangan UMNO. UMNO adalah sebuah parti Melayu-Bumiputera. Kalau UMNO dah tak boleh bercakap tentang Melayu, jadah apanya jadi UMNO?

GERAKAN yang nak mendesak minta maaf pasai apa pulak? Sepatutnya GERAKAN yang perlu minta maaf kepada keseluruhan orang Melayu, terutama sekali di Pulau Pinang. GERAKAN telah diberikan tanggungjawab besar untuk memenangkan Pulau Pinang bagi pihak Barisan Nasional. Apa yang berlaku ialah, GERAKAN menyumbang kepada kemenangan DAP yang sememangnya dianggotai dan dipimpin oleh kepala chauvinist.

Betul-betul macam HARAM!!!

No comments:

Post a Comment