Saturday, December 4, 2010

UMNO JAHAT 1

UMNO adalah sebuah parti politik yang jahat dari dulu sampailah sekarang terutama terhadap orang-orang Melayu, lebih-lebih lagi terhadap orang Melayu di luar bandar!!!!

Kejahatan UMNO terhadap orang Melayu bermula sedari orang Melayu berada dalam perut ibu lagi. Ibu mengandung dipaksa ke klinik kerajaan untuk memeriksa kesihatan anak dalam kandungan. Kalau tak pergi setiap bulan kena marah pulak dengan agen-agen UMNO (nurse denagn bidan le tu). Lepas tu siap bagi macam-macam ubat dan vitamin dan yang paling menyakitkan hati bila orang kampung kena bayar Ringgit Malaysia 100sen...MAHAL GILA TU!!!! Bila bersalin kat hospital kerajaan kena pulak RM20-30..itupun ada yang tak bayar..(kalau kat hospital swasta kena RM2-3 ribu je) ingatkan bila dah bersalin habislah urusan dengan UMNO ni...tapi agen-agen UMNO terus paksa bawa budak kecik secara berkala untuk disuntik macam-macam vaksin yang berharga beratus-ratus ringgit tapi orang kampung kena bayar lebih mahal.. Ringgit Malaysia 100sen...MAHAL GILA TU!!!!!!!!!
Woi UMNO...Orang Melayu tak heran le sebab orang Melayu terutama di luar bandar memang amat mementingkan penjagaan kesihatan dari dahulu lagi dan pendidikan kesihatan mereka teramatlah tingginya!!!. Kebanyakan Perempuan Melayu di kampung-kampung yang mengandung selalu pergi buat pemeriksaan kesihatan kat hospital-hospital swasta...sekali pergi kena charge lebih kurang RM150-RM200..bukannya mahalpun..orang Melayu kat kampung kaya-raya apa!!!!

Jahatnya UMNO!!!!

No comments:

Post a Comment