Monday, August 8, 2011

USTAZ ASRI DAN SATU LAGI DEMONSTRASI AMAN DI LONDON !!!!

Sekali lagi kita harus akui kebenaran buah fikiran yang terkeluar dari kepala lutut Dr ASRI berkenaan POLIS UK dan pendemonstrasi di UK bekerjasama...tiada rusuhan dan keganasan. Itulah sebabnya demonstrasi harus disuburkan!!!


"gambar saya menyertai demonstrasi di London pada penghujung 2008..orang ramai membantah kekejaman Isreal terhadap Palestin..ramai yang menyertai; muslim dan bukan muslim..pihak polis UK memberikan kerjasama yang baik..tiada rusuhan, tiada keganasan..sedangkan bercampur agama dan berbeza keturunan..UK walaupun sekutu Israel dalam banyak perkara, tetapi akur hak rakyat mereka untuk berhimpun secara aman.."

dan ini pula bukti terbaru demokrasi subur di negara BARAT dan demonstrasi boleh berlaku dengan aman di mana saja di muka bumi ini tetapi tidak di MALAYSIA!!!!!





 Polis diserang di kota London


2011/08/08

PENUNJUK perasaan bertempur dengan polis selepas seorang lelaki ditembak mati di Tottenham, semalam.
PENUNJUK perasaan bertempur dengan polis selepas seorang lelaki ditembak mati di Tottenham, semalam.
Rusuhan mula selepas lelaki ditembak

LONDON: Demonstrasi secara aman bertukar tragedi apabila penunjuk perasaan bertempur dengan polis pencegah rusuhan di utara ibu negara Britain kelmarin berikutan kematian seorang lelaki yang ditembak pegawai polis awal minggu lalu.

Dalam kejadian itu, dua buah kereta peronda polis, sekurang-kurangnya sebuah kedai dan sebuah bas dua tingkat dibakar, memaksa polis meminta pasukan bantuan untuk menutup jalan raya. Tiada kecederaan dilaporkan.
Bantahan dilakukan berikutan kematian Mark Duggan, 29, yang maut selepas berbalas tembak dengan polis Khamis lalu. Lelaki terbabit berada di dalam teksi ketika dia diminta berhenti oleh pegawai bersenjata dalam operasi penangkapan yang dirancang lebih awal.
“Keadaan amat teruk. Saya rasa tidak selamat. Saya lihat seorang lelaki diserang. Kemarahan memuncak di Tottenham malam ini, ketika melarikan diri saya melihat balai polis diserang,” kata seorang penduduk, David Akinsanya, 46, kepada Perbadanan Penyiaran Britain (BBC).

Pada lewat petang, Bilik Gerakan Operasi Khas ditubuhkan ketua polis Lambeth, untuk membincangkan cara menghentikan keganasan daripada terus merebak.

Tunjuk perasaan pada mulanya aman membabitkan 120 orang yang berarak dari kawasan Broadwater Farm, lokasi rusuhan antipolis pada 1985. Mereka mendesak keadilan ditegakkan untuk mangsa.

Perusuh turut memecahkan kedai dan mencuri. Jurugambar diserang ketika cuba mengambil gambar orang ramai yang melarikan diri dengan troli dipenuhi barangan curi.
Bas dua tingkat yang dibakar di bahagian atas ranap selepas 15 minit dan menyebabkan asap hitam tebal berkepul ke udara. – Agensi 
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0808&pub=Utusan_Malaysia&sec=Luar_Negara&pg=lu_02.htm
 

8 comments:

  1. apakah demokrasi perlu dihiasi dgn demonstrasi puak2 minoriti yg menyusahkan majoriti?

    ReplyDelete
  2. demonstrasi menentang israel biasa dilakukan dimalaysia juga tanpa sebarang tekanan polis

    tapi demo bersih ini satu yang berbeza, cubaan mencabar kerajaan sendiri oleh segolongan kecil rakyat , malah ada bukti mereka cuba menggulingkan kerajaan

    aku dah mula tak respek dr asri ...

    apa kata kalau 10 atau 20 orang sahaja berdemo aman dihadapan rumah dr asri, rasa rasa dr asri rasa terganggu tak?

    ReplyDelete
  3. if mcm tu...apa plak 'sumbangan' UK terhadap pembebasan Palestin...?

    dan 'suara' jenis apa yang 'disumbangkan' oleh UK dalam pembelaan rakyat Palestin..?

    betapa punya jauhhhh jika nak dibandingkan dengan negara ISLAM Malaysia...yang begitu 'terkehadapan' dalam memberi pelbagai bantuan....untuk rakyat Palestin....Dr. Asri tak nak ulas ka tentang kebenaran ini?

    bukankah sesama insan itu perlu saling berpesan2 dengan kesabaran...dan saling berpesan2 dengan kebenaran....tak gitu..?

    depa ni tahap gaban punyerrr gilerrr biolll!

    ReplyDelete
  4. anti bohmau...demonstrasi halal....asalkan puak2 pembangkang yang buat!!!

    ReplyDelete
  5. whiteorange...demonstrasi menentang israel..pernah berlaku di Malaysia...kerajaan tak kisah sangat pun...kerajaan gempaq saja...ambik syarat!!!

    ReplyDelete
  6. aku...itulah Dr ASRI...sumbangan malaysia yg sgt besar utk Palestine tak nampak...kepura-puraan puak2 BARAT pulak dia puji!!!!

    ReplyDelete
  7. aku dah hilang respect kat Dr. Asri sebagai ilmuan islam.. setakat yang aku dapat analisa, kenyataan Dr. Asri banyak yang dia tengok sesuatu benda tu dari segi surface.. mana la boleh dia nak samakan demo bershit dengan demo against israel.. aku pun tak pasti samada pandangan dia ni "secara tak sengaja" ataupun "sengaja".. wallahua'alam..

    ReplyDelete
  8. Kamarul...sebab tu orang mula pertikai ijazah, master n PhD dia...sebab cara pemikiran dia mcm budak sekolah rendah shj!!!!

    ReplyDelete