Tuesday, August 3, 2010

Melayu dan Bumi sekelian ... Baca teori strategi Cina ambilalih kuasa

Kingnek, seorang komentar kerap blog ini terbaca tulisan komentar blog bernama duluPAS yang telah disiarkan dalam ruang komen sini. Tulisan itu disiarkan kembali berikut:


"Aku juga dengar risik2 dalam politik bahawa menjelang atau selepas Parlimen dibubarkan pada PRU13 nanti, akan berlaku tindakan2 berikut (desas desus pakatan underground di antara cina DAP MCA Gerakan):-

MCA/Gerakan bertindak keluar BN selepas penamaan calon dan bersepakat membahagikan kerusi2 kawasan Bandar terutamanya. Manakala kawasan separa dan luar bandar dibiarkan perebutan oleh PKR/DAP supaya tidak dominan dalam PR.

Gabungan Cina ini akan jadi dominan.

Langkah alternatif Gabungan Cina ini ialah selepas PRU13, kebanyakan calon MCA/Gerakan yang menang di kawasan majoriti Melayu akan bertindak keluar parti (dengan consent pimpinan parti sendiri) apabila kedudukan PR melihat ramai calon2 bukan melayu DAP/PKR menang manakala ramai calon2 melayu PAS/PKR kecundang.

Mereka akan kuasai Pakatan Rakyat untuk menjadi tunjang dan menuntut status leadership dalam PR secara direct atau indirect (mengunakan boneka seperti Zaid Ibrahim) tetapi tidak sama sekali PAS yang kehilangan banyak kerusi.

Ini senerio yang cukup mendebarkan BN jika masih mempercayai kesetiaan musoh dalam selimut iaitu MCA dan Gerakan yang lebih bahaya DAP kerana berada di dalam dan duri dalam daging secara tersirat berbanding dengan DAP yang beruniform putih.

Aku dengar Najib semakin sedar bahawa menyerahkan kawasan2 majoriti melayu untuk ditandingi oleh MCA dan Gerakan adalah lebih irrelevant (political sucide). The existing power-sharing culture with strategic partners may not work anymore, and Najib is fully aware of it (kata omputih yang aku dengaq tu).

MCA / Gerakan will need to win the support of the Chinese on their own to stay put in BN, kata sumber itu lagi menurut perkiraan Najib.

Aku harap sumber ini betul. Wallahualam."

Kingnek: Naik bulu roma aku dengar cerita ni. Kalau betul, hancurlah kuasa Islam Melayu. Memang aku jangkakan PAS akan banyak kalah ke tangan UMNO di kawasan majoriti Melayu.

Ini bermakna, bila MCA berpaling tadah dan terang2 menunjukkan mereka selama ini bersama DAP, PAS tidak cukup kuat untuk menghalang kuasa cina walaupun jika mereka akhirnya mahukan perpaduan Islam dengan UMNO.

Ini senario yang amat realistik dan menyeramkan kalau benar!
Sejarah Cina adalah bangsa penindas macam Yahudi. Mereak berpuak untuk kepentingan kaumnya sahaja dan enggan menghormati kebudayaan tempatan. Itulah simbol China Town yang wujud diserata dunia.
Posted by The Unspinners

No comments:

Post a Comment