Monday, August 2, 2010

Edisi Bongkar !!! Lim Guan Eng "HARAMKAN" 1 Malaysia di P.Pinang !


Pada Mesyuarat Exco Kerajaan negeri P.Pinang pada awal April 2010, Lim Guan Eng telah memutuskan bahawa logo atau slogan 1 Malaysia dilarang penggunaannya didalam semua Majlis Kerajaan Negeri di P.Pinang.

SUK telah diarahkan oleh Lim Guan Eng supaya mengeluarkan arahan kepada semua Jabatan dan semua Agensi negeri P.Pinang mengenai keputusan ini.

Tindakan Ketua Menteri P.Pinang ini dilihat sebagai satu bantahan serta protes terhadap kerajaan pusat. Dan ia juga seolah-olah menunjukkan Lim Guan Eng tak akan berkerjasama dengan kepimpinan DS Najib.

Tetapi ketika Majlis NCER di Langkawi yang juga dihadiri oleh Perdana Menteri, MB Perak, Kedah dan Perlis, Lim Guan Eng telah menunjukkan sikap bermuka-muka dan berlakon wayang opera cinanya apabila dia memakai tag 1 Malaysia di kotnya.

Konon-kononnya dia tak mempunyai masalah dengan gagasan 1 Malaysia tetapi sebaliknya dia "mengharamkan" penggunaan gagasan tersebut di P.Pinang. Ini menunjukkan bahawa Ketua Menteri bekas banduan ini amat buruk perilakunya dan dia juga memang kaki pembohong dan kaki putar !

Slogan 1 Malaysia dan juga Gagasan ini diilhamkan sendiri oleh YAB DS Najib. 1 Malaysia juga merupakan Aspirasi Nasional oleh Perdana Menteri bagi memupuk keharmonian masyarakat berbilang kaum di negara ini sebagai satu masyarakat berdaya maju dan juga mempunyai minda kelas pertama.

Slogan 1 Malaysia juga berasaskan prinsip-prinsip keadilan (bukan kesamarataan) bagi menghasilkan sebuah masyarakat yang sayang kepada negara dan bersama-sama berkerjasama memakmurkan Malaysia.

Jadi, tiada sebab untuk Lim Guan Eng mengarahkan larangan penggunaan 1 Malaysia di negeri P.Pinang. Tindakan Lim Guan Eng ini menunjukkan bahawa dia dan kerajaan DAP negeri mahu memboikot dan menolak gagasan 1 Malaysia dari kerajaan Pusat.

Nampaknya Lim Guan Eng dan DAP negeri telah melakukan penghinaan kepada seluruh rakyat Malaysia dan juga berniat jahat didalam "pengharamannya" terhadap 1 Malaysia di P.Pinang.

Sumber mediapematangpauh

MANGKUK BETUL APEK LIM GUAN ENG NI. LARANG PENGUNAAN 1 MALAYSIA DI NEGERI PULAU PINANG, TAPI YANG JELAS LOGO 1 MALAYSIA DISEMATKAN DI KOTNYA. INILAH YANG DIUBARATKAN LIDAH SERUPA BEWAK

INI BETUL-BETUL ORANG TAK BOLEH PERCAYA…TAK BOLEH PAKAI PUNYA CAKAP.

No comments:

Post a Comment