Wednesday, September 24, 2014

PENGKHIANAT ATAU BARUA..???

Antara pengkhianat Cina DAP dengan jadi barua kepada Cina DAP...

Pengkhianat Cina DAP bermakna mementingkan agama, bangsa dan negara...sebaliknya mengikut DAP beerti menjadi barua cina DAP..mengkhianati agama, bangsa dan negara..!!!
yang mana satu pilihan..!!!

Tahniah kepada ADUN PAS kerana mengenepikan pangkat dan kuasa..!!!



DAP KECEWA 4 ADUN PAS SELANGOR JADI PENGKHIANAT DALAM PAKATAN

DAP menyifatkan empat Ahli Maljis Mesyuarat Kerajaan Negeri (EXCO) PAS di Selangor sebagai pengkhianat dalam Pakatan Rakyat kerana menyebabkan enam orang EXCO dari DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) telah dipecat serta merta oleh bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Setiausaha DAP, Lim Guan Eng berkata, tindakan empat EXCO PAS yang berpaling tadah menyokong kepimpinan Abdul Khalid sebelum ini telah mendatang kesan buruk kepada enam orang pemimpin DAP dan PKR yang dilucutkan jawatan mereka kerana menentang pentadbiran bekas Menteri Besar Selangor itu.

"DAP berasa kesal dengan pengkhianatan empat orang ahli exco Selangor PAS terhadap prinsip solidariti dan demokrasi serta kegagalan untuk setia bersama enam lagi exco DAP dan PKR yang dipecat secara tidak adil oleh bekas MB yang kehilangan sokongan majoriti DUN Selangor." Kata Guan Eng dipetik Malaysia Insider.

Sementara itu, DAP menyokong penuh keputusan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang memperkenan perlantikan Timbalan PKR, Azmin Ali menjadi Menteri Besar bagi mengantikan Abdul Khalid.

Guan Eng berkata, keputusan tersebut dilakukan selepas Jawatankuasa Ekskutif Pusat DAP (CEC) mengadakan mesyuarat tergempar setelah menerima surat daripada pihak Istana berhubung keputusan Sultan Selangor menerima Azmin sebagai Menteri Besar.

"Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP (CEC) dalam mesyuarat tergemparnya pada 22 September 2014 memutuskan untuk menyokong kenyataan dibuat Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail untuk menarik diri daripada jawatan menteri besar Selangor berikutan titah Sultan Selangor melantik Mohamed Azmin Ali sebagai MB Selangor baharu," jelasnya lagi.

Menurutnya lagi, DAP sentiasa patuh terhadap keputusan Pakatan Rakyat (PR) dalam melantik pemimpin PKR menjadi Menteri Besar dan ia turut disokong oleh Wan Azizah yang akur dengan kehendak Sultan Selangor.

"Keputusan beliau (Dr Wan Azizah) untuk menyokong Azmin juga konsisten dengan pendirian DAP yang tegas dan berprinsip bahawa MB Selangor seharusnya memiliki sokongan majoriti Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor," tambahnya lagi.

Kemelut politik di Selangor mungkin dijangka berakhir apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Antarabangsa, Azmin Ali telah sah dilantik menjadi Menteri Besar Selangor ke -15 setelah mengangkat sumpah di Istana Alam Shah, Klang pada jam 10.42 pagi ini. –UtaraNews.com/Mohd Shahir Shukor

SUMBER

No comments:

Post a Comment