Tuesday, November 11, 2014

TERUK SANGATKAH PENGARAH JPJ!!!!

Semua pakat ambik kesempatan bantai pengarah JPJ. Ada yang marah sebab pelaksanaan ops bersepadu..ada yang marah sebab KPI mati kemalangan..!!!

Salahkah apa yang pengarah JPJ tu cakapkan dan lakukan. Itulah hakikatnya yang berlaku sekarang..!!! Rakyat negara ini dah terlampau..!! Buat plat ikut suka hati..suka hati pasang lampu yang entah apa-apa..cermin gelap sampai tak nampak apa yang ada di dalam kenderaan!!!

Ops bersepadu ini bukannya hanya tertumpu kepada mengurangkan kemalangan maut sahaja tetapi turut mengambilkira kesan kesalahan tersebut dari segi jenayah!!!

Bayangkan no plat yang terlalu kecil menyukarkan kenderaan yang melakukan kesalahan atau kenderaan penjenayah dikesan oleh pihak polis. Cermin gelap pula membahayakan anggota polis yang memeriksa kenderaan dalam sekatan jalanraya terutamanya..!!!

jangan terlalu mementingkan diri..fikirkan keselamatan orang lain sama!!!!







4 comments:

  1. sambil2 hang bela kp jpj tu, cuba check kenderaan bernombor JPJ11 siapa yang punya. no plet dan tintednya mengikut peraturankah? sebelum sibuk arahkan operasi, suruh la balaci hantar kereta kt kedai eksesori. tukar no plet ikut spesifikasi, tinted juga. ini tidak. orang awam kena ikut peraturan, dia tak payah. nak habaq satu lagi, kp jpj sepatutnya arahkan semua staf jpj ikut dulu spesifikasi yang ditetapkan pada kenderaan masing2. lepas tu baru kuatkuasakan kepada orang awam. kalau ini berlaku, aku rela hati tukar plate kereta aku dgn yang betul punya. ok, chaw...

    ReplyDelete
  2. KPJPJ ada hak guna cermin gelap sebagai ketua jabatan yang sensitif TAPI tak ada hak nak guna nombor plet tak ikut peraturan dan tidak ada hak menggunakan nombor plat bernilai tidak bertender jika beliau memang tidak masuk tender. Kemarahan orang ramai bukannya penguatkuasaan undang2 tetapi penguatkuasaan terpilih. Selesaikan dahulu kes lori bawa lebih muatan, bas berasap hitam dan pelajar bawa motorsikal tanpa dokumen lengkap.. selepas itu pereksalah apa saja rakyat tak marah.

    ReplyDelete