Monday, June 23, 2014

NASIB BAIK 4 VS 3..KALAU 3 VS 4..????

Akhirnya keputusan penggunaan kalimah Allah memihak kepada umat ISlam..Allah bersama kita..!!! Cuma lihatlah bagaimana corak penghakiman.

Bayangkan kalau Pakatan Rakyat memerintah dan DAP yang dikuasai Cina-cina Kristian...pasti mereka akan meletakkan lebih ramai hakim yang bukan beragama Islam atau hakim-hakim yang cenderung memusuhi umat ISlam..???

Agak-agak apa keputusannya...?????

KEPUTUSAN TERKINI: EMPAT HAKIM MENOLAK PERMOHONAN GEREJA


Keputusan diumumkan tadi; pihak Gereja Katolik gagal untuk merayu. Bermakna kes kalimah Allah melibatkan akhbar mingguan Katolik, The Herald yang berlanjutan selama 6 tahun selesai hari ini.

Tujuh panel yang bersidang; empat hakim menolak permohonan Gereja; sementara 3 lagi hakim yang menyokong.


Panel yang diketuai oleh Ketua Hakim Negara Tun Arifin Zakaria
menyampaian penghakimannya mulai jam 9 pagi di kompleks Istana Kehakiman di Putrajaya.

Selain Hakim Arifin, hakim-hakim terkemuka di negara ini akan membuat keputusan kes itu dan mereka termasuk Presiden Mahkamah Rayuan Hakim Tan Sri Md Raus Sharif, Hakim Besar Malaya Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinuddin, Hakim Besar Sabah dan Sarawak, Tan Sri Richard Malanjum.

Hakim-hakim lain ialah Hakim Mahkamah Persekutuan Hakim Datuk Suriyadi Halim Omar, Datuk Zainun Ali dan Datuk Jeffrey Tan Kok Wha.


Dalam senarai Hakim di atas ada tiga Hakim yang pro kepada Kristian kemungkinan merekalah yang menyokong.

Ibrahim Ali berkata beliau bersyukur dan gembira dengan keputusan Mahkamah Persekutuan hari ini. Isu tersebut kini dianggap selepas dan tidak perlu diteruskan lagi.

“Kita akan meneruskan kehidupan harmonim,” katanya selepas diberitahu mengenai keputusan mahkamah.



Sementara itu beberapa komen penganut Agama Kristian di portal pro pembangkang tidak berpuashati terhadap keputusan ini dan ada yang mengugut akan membuat hal ekoran keputusan yang tidak memihak kepada mereka.

3 comments:

  1. Ada 6 hakim Muslim, 1 hakim bukan Muslim. (Kalau silap tolong betulkan). Tapi keputusan 4 tolak, 3 sokong. Kenapa hakim-hakim Muslim sokong? Kalau kalimah Allah bebas digunakan penganut Kristian di Malaysia, tidakkah mereka merasa berdosa?

    Qabil anak Adam mendapat bahagian dosa setiap kali pembunuhan berlaku sampai hari akhirat, kerana dia orang pertama membunuh. Bagaimana pula hakim yang menyokong rayuan gereja jikalau rayuan itu berjaya. Pasti setiap orang Muslim yang tidak kuat akidah dan murtad disebabkan percaya Kristian juga percaya Allah yang Esa sama seperti Islam. Hakim2 ini pasti mendapat dosa sampai akhirat. Kerana dunia yang sementara ini, mereka sanggup menggadaikan akidah berjuta umat Islam. Fikir2kan.

    ReplyDelete
  2. 5 hakim Muslim, 2 hakim bukan Muslim

    ReplyDelete
  3. desas desus mengatakan zainun ali org Anwar

    ReplyDelete