Friday, July 15, 2011

ISTIHAR SAJA SEBAGAI AHLI PAS KAN SENANG!!!!

 
“Saya menggambarkan kerajaan sebagai seorang bapa kepada seorang anak yang menakutkan anaknya agar jangan pergi ke tempat gelap kerana ada hantu, pada waktu kecil anak akan terima tapi bila anak sudah besar dan belajar di universiti ia sudah tidak berguna.


“Kerajaan dan pemimpin sudah terlupa bahawa sekarang bukan lagi zaman 70-an kerana kerajaan sudah tidak lagi boleh menghalang maklumat... dulu memang orang baca Utusan Malaysia tapi sekarang orang sudah tidak baca dan tidak percaya,” katanya.

http://musramrakunman.blogspot.com/2011/07/asri-melatah-lagi.html

11 comments:

  1. kalau utusan tak caya, harakah boleh caya ke? maza ni yg paling dibenci oleh badrul amin pkr. entahla weh...

    ReplyDelete
  2. Ujub dan riak dengan sedikit ilmu secara teori anugerah Allah, boleh menyebabkan seseorang mengenepikan perkara yang sebenar, tambahan pula usia masih muda dan belum matang. Mudah saja dalam soal perhimpunan haram bershit ini. Kata nak hantar memorundum kepada YDPA, rujuk kepada Setiausaha YDPA, tetapkan temujanji dan serahkanlah. Kenapa hendak mengadakan perarakan di jalanraya. Kalau hendak berhimpun, mohon permit dan pilihlah tempat yang sesuain yang tidak menganggu pihak lain. Seperti bolasepak, takkanlah hendak dimainkan di jalanraya, walau namanya street footbal. Lebih bijak lagi, gunakanlah Ahli Parlimen pembangkang, yang kebanyakannya tak tahu peranan mereka, bawalah segala isu itu untuk dibahas dan berhujah di Parlimen, namanya pun amalan demokrasi. Tengok iklan taklimat bersih pun dah tahu apa yang tersirat, siap diberi tshirt, saguhati seratus dan makan minum disediakan. Akal waras boleh mentafsir tujuan berkeras juga hendak berhimpun beramai-ramai, agar dikenakan tindakan kasar oleh Polis melalui provokasi seperti yang dilakukan oleh Tian Chua. Orang cerdik seperti pemimpin DAP, tidak akan semudah itu terpengaruh dengan perasaan marah. Apatah lagi kalau yang berimejkan Islam, berserban berjubah, maka nampaklah pandirnya apabila menyarung tshirt kuning diatas jubah itu.

    ReplyDelete
  3. Jenis Flip Flop Flip Flop juga...

    ReplyDelete
  4. En Maza jangan terpedaya dengan kebesaran dunia. berdakwah sahaja lah di pentas ilmu dan jangan terbabit di pentas politik.BURUK SANGAT

    lagi satu, jangan UJUB, itu Pakaian Kebesaran Allah. jgn pikir title Dr tu sudah cukup bagus untuk memahami dunia

    ReplyDelete
  5. Amboi Tuan dah 4 hari hilang:-

    Makan kenduri ka?

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. usin...kalau utusan tak boleh percaya ..harakah 1 juta kali x boleh percaya..penuh dgn fitnah!!!!

    ReplyDelete
  8. akmy....itulah yg sering berlaku ...orang Islam diperlembukan oleh pemimpin DAP!!!

    ReplyDelete
  9. Neilkie69..kita pun tak faham apa yg orang2 sebegini faham tentang erti demokrasi!!!

    ReplyDelete
  10. QUDRATULLAH...kita tak halang dr maza utk mengkritik kerajaan..tetapi biarlah kritikan yang ada asasnya...BERSIH terang-terang menganjurkan keganasan jalanan dan dipenuhi penipuan lakonan untuk memburukkan kerajaan!!!

    ReplyDelete
  11. Tuan HHalem...pi bertapa di Gunung Jerai..ha3

    ReplyDelete