Friday, December 8, 2017

UMNO PARTI KERAMAT

UMNO Adalah Parti Berkaromah Untuk Seluruh Rakyat Malaysia

Inilah yang disebut oleh Dato Seri Najib Tun Razak, Presiden UMNO dalam ucapan dasar di Perhimpunan Agung UMNO, 2017 di Dewan Merdeka, PWTC.

Rangkap ke 220 hingga ke 221, Dato Seri Najib mengucapkan :

"Juga pastinya, semangat patriotisme menggunung setinggi Kinabalu oleh "Urang Urang Sabah", yang pantang seinci pun tanah Lahad Datu dirampas orang. Setinggi itulah juga, kita kembangkan layar bahtera besar parti UMNO dan Barisan Nasional menuju gerbang kemenangan"

"Seraya itu, ayuhlah, ayuhlah kita buktikan bahawa UMNO bukan sahaja untuk orang Melayu Bumiputera, tidak juga sekadar memimpin Barisan Nasional, tetapi UMNO adalah sebenar dan sesungguhnya adalah parti berkaromah untuk seluruh rakyat Malaysia"

Karomah bermakna kemuliaan dan penghormatan. UMNO adalah parti yang penuh karomah (kemuliaan dan penghormatan) bukan sahaja bagi orang Melayu Bumiputera tetapi buat semua rakyat Malaysia. Inilah faktanya.

Oleh kerana itulah, UMNO sebelum ini memang digelar dan dikenali sebagai parti keramat. Parti yang diasaskan di istana. Parti yang ada agenda yang jelas untuk bangsa dan negara. Bukannya seperti parti yang diasaskan di atas jalan, diasaskan kerana agenda peribadi dan kroni.

UMNO sebagai teras dalam Barisan Nasional sudah melaksanakan semua janji janji dalam PRU13 yang lepas kepada rakyat. Akujanji yang dibuat pada 6 April 2013, mengandungi 17 inisiatif serta 156 inisiatif strategik kepada seluruh rakyat Malaysia.

Sehingga 15 November 2017, sejumlah 5,043 projek untuk rakyat sudah disiapkan atau 83.4% janji dalam PRU13 sudah dilaksanakan.

Tidak sama seperti janji yang dibuat oleh kerajaan DAP di Pulau Pinang dan PKR di Selangor. Janji hendak hapus tol, pendidikan percuma dan rumah mampu milik gagal dilaksanakan oleh pembangkang di dua negeri tersebut.

Parti UMNO yang karomah inilah yang membantu semua rakyat yang ada di negara ini. Memberi bantuan BR1M kepada 7 orang rakyat Malaysia tanpa mengira kaum dan agama.

Semua jenis sekolah di negara ini mendapat peruntukan projek khas bernilai RM1.07 billion melibatkan 4,931 sekolah kebangsaan, 4,225 SJK (Cina), 836 sekolah SJK (Tamil), 440 projek sekolah agama bantuan kerajaan, 1,106 sekolah agama rakyat dan 78 sekolah MRSM.

UMNO komited membantu rakyat merentasi agama dan kaum. Parti karomah inilah yang mahu dipelajari cara berpolitiknya oleh 95 orang delegasi luar negara mewakili 20 parti dari 16 buah negara.

"Keistimewaan Nabi dengan mukjizat, kelebihan umat dengan muafakat" kata Dato Seri Najib ketika ucapan tadi.

Kekuatan parti karomah adalah pada usaha dan semangat ahli yang istiqomah. Ahli UMNO perlu jadi umpama gergaji tajam yang gagah. Pulang dan perginya membawa hasil yang manfaat untuk umat sejagat.

Tulisan :
Beruang Biru
BB688, Khamis
7 Disember 2017

No comments:

Post a Comment