Saturday, April 30, 2011

POLIS KENA LANGGAR....MANA DAP CELAKA!!!!!

Biar kena langgar...kalau boleh bangun dan sihat untuk menembak...barulah tembak penjenayah. Kalau tak tak pasal-pasal nanti kena tuduh kat mahkamah, lebih teruk lagi dituduh pembunuh oleh CINA DAP dan MELAYU CELAKA yang menyokong DAP LAKNATULLAH!!!! Tapi kalau mati nak buat macam mana..itulah nasib polis di negara MALAYSIA yang pembangkangnya macam CELAKA!!!!!



Polis buru Tan Kok Fui disyaki langgar polis

29/04/2011 3:32pm

SEREMBAN 29 April – Polis sedang memburu seorang lelaki dipercayai pengedar dadah yang melarikan diri selepas mencederakan seorang anggota polis cawangan narkotik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri malam tadi.
Konstabel Rohayu Samlan, 24, cedera parah di badan dan anggota dalaman selepas terperosok di bawah kenderaan dinaiki suspek.
Mangsa kini dirawat di Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ) di sini.
Suspek yang dikenali sebagai Tan Kok Fui, 45, memegang kad pengenalan bernombor 660819-05-5223 dan beralamat terakhir di Seremban.
Ketua Polis negeri, Datuk Osman Salleh berkata, suspek turut dikehendaki bersabit kes langgar syarat sekatan di Kuantan, Pahang selain tiga rekod jenayah lampau berkaitan dadah. – Utusan

Konstabel wanita cedera parah

SEREMBAN 29 April – Seorang anggota polis cawangan narkotik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri cedera parah selepas terperosok di bawah kenderaan dipandu seorang lelaki dipercayai pengedar dadah yang cuba melarikan diri dalam serbuan di sini malam tadi.
Konstabel Rohayu Samlan, 24, mengalami kecederaan serius di beberapa bahagian badan dan luka dalaman, kini dirawat di Hospital Tuanku Ja’afar (HTJ) di sini.
Menurut Ketua Polis negeri, Datuk Osman Salleh, kejadian berlaku pukul 10.30 malam selepas sepasukan anggota Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) menjalankan operasi ‘Ops Tapis’ di sekitar bandar ini.
Katanya, sepasukan polis ketika itu menahan sebuah kereta jenis Proton Satria berwarna merun dan bernombor pendaftaran WGS 8236 yang dipandu seorang lelaki berusia 45 tahun, disyaki terlibat dalam pengedaran dadah.
“Semasa polis menghampiri kereta yang diletakkan di tepi jalan Taman Bukit Mas di sini, pemandu kereta itu tiba-tiba membuat pusingan dan memecut kenderaannya,” katanya kepada pemberita, di HTJ hari ini.
Menurut beliau, lima anggota polis lain sempat melompat tetapi mangsa terperosok di bawah kereta yang dipandu suspek terbabit menyebabkan dia cedera di muka, badan serta disyaki mengalami pendarahan di paru-paru dan perut.
Berikutan itu, salah seorang anggota polis melepaskan dua das tembakan ke arah tayar kereta suspek namun tersasar dan suspek berjaya melarikan diri.
Osman berkata, polis dapat mengenal pasti suspek, Tan Kok Fui, 45, yang nombor MyKad 660819-05-5223 dari Seremban memiliki tiga rekod jenayah lampau berkaitan dadah dan pernah dibuang daerah ke Kuantan, Pahang pada 2009.
“Polis kemudian pergi ke rumah suspek awal pagi ini dan menahan adiknya yang berusia 44 tahun kerana memiliki tiub dadah jenis heroin,” katanya.
Sehubungan itu, orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai suspek atau melihat kenderaan dinaikinya, diminta menghubungi Asisten Supritendan Wee Huat Ne di talian 06-6033222 atau Cif Inspektor S. Kanapaty (06-7682389).
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0430&pub=Utusan_Malaysia&sec=Jenayah&pg=je_01.htm

1 comment:

  1. smata menempias nafsu menjaja fitnah mencari untung sedikit

    ReplyDelete