Tuesday, April 19, 2011

MENGAJAR YANG KURANG AJAR.......

Kitalah sebenarnya yang mengayakan dan mengeyangkan perut orang-orang Cina yang majoritinya adalah peniaga di Malaysia ni. Keluar sahaja setiap anak Melayu dari saluran peranakan ibu mereka bermakna akan bertambahlah kekayaan peniaga-peniaga  Cina. 3/4 daripada gaji kita masuk kantung peniaga-peniaga Cina. Menjelang musim perayaan kita lagi ganas peniaga-peniaga Cina menaikkan harga barang keperluan....tapi kaum Cina ini langsung tak sedar diri malah angkuh kerana mereka rasa mereka menguasai ekonomi lantas mereka boleh berbuat apa sahaja termasuk untuk menjadikan Melayu sebagai anjing kurap..baru mereka akan berpuas hati!!!!



2 comments:

  1. Kempen anda memang baik tapi masaalanya kita telah dituba @ tangeah(nasi kangkang )oleh mereka terdahulu.Ke2 orang melayu bila berniaga bila kaya@maju sikit mula sombong dan riak mengalahkan Taikoon malaysia.Ke 3 mereka sudah jadi Gajah kita baru semut.Ambil contoh gula R.Kuak terkaya di malaysia di pegang bekalan.mampus kita di bawah bila dia stop bekalan.kerajaan yang bodoh beri kuasa monopoli kepada mereka.cth. lagi Astro di monopoli oleh hindu.pelbagai kenaikan di kenakan. kerajaan made dont no aje.nak salah siapa kalu menteri tak buat kerja?????

    ReplyDelete
  2. hangkedee...dlm sstengah hal spt gula mmg kita tak boleh berenggang dgn peniaga Cina sbb tlh dimonopoli tapi kita boleh kurangkan penggunaan gula.
    Astro rasanya tak memudaratkn sangat kalau x tonton tp kalau nk tgok jgak langan je pakej minima.
    yg ptg kita bntu dulu yg mana bisnes Melayu yg sedang hidup segan mati tak mahu tu..kdg2 sbb barang dia lbh mahal skit..itupun sbb dia pun ambil dr pemborong Cina..kita bg jd gergasi...bila dh jd gergasi dia boleh bg murah ..spt JAKEL, FAIZA..ada kedai tayar Melayu, pomen Melayu...
    ttp ada yg komlen servis peniaga2 Melayu nu "kureng" skit..memang "kureng" ttp itulah pngorbanan utk satu perjuangan!!!

    ReplyDelete