Tuesday, November 21, 2017

MAHATHIR MENGAMUK

*PPBM Bakal Diharamkan, Mahathir Mengamuk Di KDN!* #TolakPakatanHarapan #LawanDAP #Perjuangan4All

Mahathir dalam misi menyelamatkan Malaysia kononnya hari ini menyerbu pejabat Kementerian Dalam Negeri di Putrajaya kerana tidak berpuas hati dengan kenyataan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) yang mana parti beliau iaitu Parti Pribumi Bersatu Malaysia boleh diharamkan kerana melanggar perlembagaan parti.

Parti Mahathir ini berhadapan kemungkinan pendaftarannya dibatalkan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) kerana melakukan tiga kesalahan yang melanggar perlembagaan parti iaitu tidak mengadakan mesyuarat tahunan, menubuhkan sayap pemuda dikenali sebagai Armada dan menangguhkan mesyuarat agung tanpa peruntukan dalam perlembagaan parti.

Kenyataan jabatan itu berhubung istilah Armada dibuat berdasarkan rujukan perlembagaan PPBM sendiri yang hanya menunjukkan kewujudan istilah 'Pemuda' dan bukannya Armada.

Pada 14 September lalu PPBM menyambut ulang tahun pertama penubuhannya sedangkan dalam masa yang sama parti tersebut berdepan dengan risiko diharamkan. Adalah menjadi satu bahan jenaka bila mana menyambut ulang tahun pertama dalam masa yang sama akan dikuburkan sebelum menempuhi pertempuran yang sebenar.

Jelasnya disini pada 22 tahun memerintah Mahathir sendiri tidak benar benar menguasai cara penubuhan parti itu dan operasinya. Dalam perkara ini Mahathir bukanlah satu satunya individu yang sewajarnya menguruskan parti itu lantaran ketidak upayaan beliau yang dalam usia yang tua, Akan tetapi masalah ini seharusnya dipertanggungjawabkan kepada presiden dan timbalan partinya yang lemah dan tunggang terbalik.

Sebelum ini PPBM membuat ‘road tour’ seluruh negara mengutuk, mengeji dan memaki kerajaan memerintah untuk meraih sokongan rakyat akan tetapi hari ini parti sendiri tungang langang dan bakal diharamkan kerana kesilapan mereka sendiri.

Apa yang jelas kini, Muhyiddin dan Mukhiz hanya diam menikus menunjukkan mereka hanya pandai cakap sahaja selainnya diletakkan dia atas kepala bapak Mukhiz! -daengselili.blogspot.my/2017/11/ppbm-bakal-diharamkan-mahathir-mengamuk.html?m=1

No comments:

Post a Comment