Wednesday, April 10, 2013

ANWAR IBRAHIM FAKTOR ARAB SPRING GAGAL BERLAKU DI MALAYSIA..?????


ARAB SPRING takkan berlaku di Malaysia kerana Anwar Ibrahim dahpun SPRINGKAN Chinadoll....
Tau tak punca Arab Spring?

Al kesah nya sorang rakyat Tunisia Mohamed Bouazizi 26 tahun sorang peniaga sayur yg mati akibat membakar diri pada 17 Dis 2010, punca nya sebab sorang polis wanita yg melarang dia berniaga sebab xde pemit barangan di rampas Mohamed Bouazizi di belasah dan di malukan di khalayak ramai oleh Polis Tunisia. Dia orang susah miskin dia di ainaya dan d zalimi. Tiada pegawai kerajaan yg mahu berjumpa apatah lgi membantu menyelesaikan masalahnya. Akibat terlalu kecewa dia membakar dirinya dan rakaman tindakan nya membangkitkan kemarahan rakyat yg bangkit menentang kerajaan DIKTATOR, KUKU BESI DAN KORUP Zine El Abidine Ben Ali. Dari situ lah punca kebangkitan ARAB SPRING yg merebak ke Libya, Mesir, Syria dll yg mana pemerintahan DIKTATOR, KORUP DAN KUKU BESI di amalkan. Sebab ke 2 adalah kemiskinan, peluang kerja yg terhad, ekonomi merudum akibat sekatan, birokrasi melampau dan kebebasan bersuara yg di tutup rapat.

Lantaran gesaan pemimpin2 pembangkang supaya mengerakan dan mempromosi ARAB SPRING di Malaysia sekiranya mereka gagal menawan Putra Jaya pada PRU 13 wajar di tolak dan di tentang oleh rakyat Malaysia. Sebab rakyat negara ini tidak menderita dan di zalimi kita mengamalkan demokrasi bukan diktator dan kuku besi! Rakyat Malysia terbela tanpa mengira agama bangsa dan budaya, tiada peniaga sayur atau peniaga kecil di belasah polis atau membakar diri sampai mati di malaysia!

PERGOLAKAN DI TANAH ARAB JAUH BERBEZA dgn SITUASI di Malaysia umpama langit dan bumi! Lantaran itu Kebangkitan Rakyat anjuran PR baru2 ini GAGAL kerana rakyat bijak menilai situasi di antara Arab dan Malaysia.

Syabas rakyat malaysia kerana bijak MENILAI maka gunakan kebijaksanaan anda semua dgn MENOLAK PR pada PRU ke 13!!
Hidup Umno! Hidup Barisan Nasional!

1 comment:

  1. Cuba buka blog ‘Empayar Pemuda’. Cari Hot: UGUTAN BUNUH SEBAGAI UPAH APABILA PENDEDAHAN INI DI-BUAT… #GE13 # PRU13 #TOLAK PR #PG13.
    memang sial DAP. tengok jangan tak tengok.

    ReplyDelete