Friday, December 19, 2014

ORANG ASLI PUN JADI MANGSA

Lihatlah betapa bahayanya Cina DAP ni....sampai orang asli yang tak pernah ada apa-apa masalah dengan kerajaan pun dah mula buat perangai. Menetri yang terlibat buatlah sesuatu...ajar Cina DAP ni agar mereka lari meninggalkan negara ni..kalau tidak hancur negara ni dihasut cina DAP!!!!


DAPigs Dalang Isu Perkauman di Pahang???
Tuntut hak Tanah Adat! Jika dikalangan orang - orang Melayu nak mempertahankan Hak Keistimewaan mereka, puak - puak DAPigs ni kata ianya satu tindakan perkauman, Rasis.

Sedangkan apa yang dituntut adalah untuk memelihara Hak serta menjamin kedudukan orang Melayu itu sendiri di Malaysia ini. Adakah tindakan itu salah dimata puak - puak DAPigs?

Jawapannya, Sudah Tentu! DAPigs akan cuba untuk menghasut rakyat agar membenci pihak Kerajaan dengan apa cara sekali pun yang mampu untuk mereka lakukan. Itu hakikatnya.

Maka, disebabkan yang berjuang menuntut agar Hak Keistimewaan Melayu dan Bumiputera itu dari kalangan orang UMNO dan Pro Kerajaan, DAPigs anggap ianya RASIS.

Apa peranan dua ADUN ini?
Sekadar menjadi Agen Provokator
kepada isu perkauman?
Tapi bagaimana pulak sekiranya mereka menjadi dalang dalam tuntutan Hak Orang Asli berkaitan dengan Tanah Adat? Adakah tindakan DAPigs itu tidak wajar dilabelkan sebagai Rasis?

Sedangkan masyarakat Orang Asli itu dihasut supaya menuntut Hak serta menjamin kedudukan mereka di Malaysia ini. Ianya sama dengan apa yang dituntut oleh orang Melayu.

Cuma bezanya, isu berkaitan dengan Tanah Adat ini tidak wujud di Negeri Pahang kerana yang ada hanya Tanah Rayau (Roaming Area) yang termasuk dalam Tanah Rezab Orang Asli.

Tapi persoalan utamanya, adakah tindakan puak - puak DAPigs Dan PKR yang mendalangi isu tersebut tidak boleh dilabelkan sebagai RASIS dan dianggap satu tindakan perkauman?

Bayangkan. Sekiranya selepas ini orang Melayu, Cina, India, dan sebagainya pulak datang buat tuntutan mahu Tanah Adat mereka pulak diwartakan, adakah puak - puak DAPigs tu akan menyokong? 

Atau adakah mereka akan menentang tuntutan tersebut atas dasar ianya dilabelkan sebagai RASIS dan Perkauman? Kalau setakat bercakap je mengenai soal keadilan, apa gunanya. Lain kali berfikir biar guna Kepala Otak, jangan guna Kepala Lutut!!!
sumber

No comments:

Post a Comment