Thursday, April 21, 2011

MELAYU PAS DAN PKR YANG BODOH....INILAH PEMBUNUH TBH !!!!

Celakalah lu DAP...lu yang bunuh TBH untuk tutup kejahatan, rasuah  dan penyelewengan yang dilakukan!!!!




Beng Hock risau disiasat

KUALA LUMPUR 20 April - Seorang kontraktor, Lee Wye Wing didakwa memperoleh kebanyakan projek kecil bagi kawasan Dewan Undangan (DUN) Negeri Seri Kembangan dan Kampung Tunku yang sepatutnya diberi kepada kontraktor bumiputera dengan bantuan anak saudaranya, Lee Khee Heong.
Peguam yang mewakili Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Seri Dr. Muhammad Shafee Abdullah turut mendakwa saksi itu mempergunakan nama-nama syarikat kontraktor bumiputera bagi memperoleh projek tersebut sedangkan keuntungan diperoleh syarikatnya.
Sementara Teoh Beng Hock pula turut memainkan peranan sebagai orang tengah dalam menentukan sebut harga bagi projek-projek yang diluluskan untuk disampaikan kepada ketuanya, ADUN Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah.
''Faktor-faktor bahawa Khee Heong kenal pihak atasan DAP, orang yang sama dapat kontrak, kontraktor sebenar hanya mendapat bahagian yang sedikit dan sebahagian wang disalurkan kepada DAP cukup untuk menyebabkan Beng Hock risau akan disiasat dan menjadi saksi,'' kata Muhammad Shafee pada prosiding Suruhanjaya Siasatan Kematian Beng Hock di sini, hari ini.
Wye Wing yang dihalang oleh pengerusi suruhanjaya, Tan Sri James Foong Cheng Yuen daripada membuat tanggapan bahawa Beng Hock terjun dari tingkat 14, Plaza Masalam disebabkan faktor tersebut bagaimanapun mengaku kebanyakan daripada projek kecil diberikan kepada syarikatnya dengan menggunakan nama syarikat bumiputera.
Beliau turut mengaku dia dan Khee Heong yang juga bekas setiausaha politik pada pemimpin DAP adalah merupakan penyelaras projek memainkan peranan penting dalam mendapatkan projek tersebut manakala peranan isterinya hanya menandatangani cek.
''Semua kontrak diperoleh melalui kontraktor kelas F iaitu syarikat-syarikat bumiputera tetapi kerja-kerja dilakukan oleh syarikat saya. Saya tiada pilihan kerana projek kecil memerlukan kontraktor kelas F yang hanya terbuka untuk bumiputera sahaja.
''Syarikat-syarikat bumiputera turut mendapat bantuan pendahuluan daripada DAP tetapi mereka tidak tahu mengenai projek yang dijalankan kerana saya yang mengawal akaun syarikat,'' jelasnya.
Syarikat bumiputera tersebut adalah MKMN Enterprise, MA Bina Melur Enterprise, Fizami Constructions dan Aris Enterprise yang mana sebut harga mereka yang disediakan oleh Wye Wing dijumpai dalam komputer riba Beng Hock.
Berhubung senarai sebut harga tersebut, Wye Wing memberitahu, beliau menghantar kesemua draf tersebut melalui e-mel untuk disemak oleh Beng Hock dan berbincang mengenai harga kerana tahu projek tersebut akan diperoleh syarikatnya.
Dalam keterangan hari ini, Wye Wing yang mengaku dua syarikat WSK dan Hon Chai menyalurkan setengah daripada bayaran projek kepada DAP bagaimanapun menafikan syarikat-syarikat itu milik parti politik tersebut.
Sementara itu, Cheng Yuen turut memaklumkan suruhanjaya yang sepatutnya berakhir 25 April ini dilanjutkan selama dua bulan lagi sehingga 25 Jun depan bagi meneruskan siasatan.
Katanya, perkara tersebut dimaklumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak melalui sepucuk surat kepada suruhanjaya selepas mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin.
Turut memberi keterangan dalam prosiding hari ini ialah Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor, Deputi Supritendan (DSP) Kamaruddin Ismail berhubung laporan polis oleh suspek-suspek terhadap SPRM.
Prosiding suruhanjaya yang diadakan di Mahkamah Tinggi Sivil Baharu (NCvC) di Kompleks Mahkamah di sini akan bersambung esok.

No comments:

Post a Comment