Saturday, July 31, 2010

Nik Aziz menyamakan Anwar dengan Rasulullah

Ada beberapa kriteria yang diperkatakan oleh Nik Aziz dalam menyamakan Anwar :

1.Prinsip ketegasan
2.Istiqamah dalm perjuangan
3.Dituduh bukan-bukan namun terus berjuang

Jikalau prinsip ketegasan menjadi kriteria Nik Aziz dalam menyamakan Rasulullah, Bush juga memiliki prinsip ketegasan. Ketegasan beliau dalam perjuangan memerangi Islam sehingga mampu menawan Iraq dan Afganistan.

Kalau instiqamah dalam perjuangan juga menjadi kriteria Nik Aziz untuk menyamakan Anwar dengan Rasulullah, Bush juga mempunyai sifat istiqamah dalam perjuangan untuk menghancurkan umat Islam.Malah syaitan juga mempunyai sifat istiqamah dalam perjuangan untuk menyesatkan umat Islam.

Jikalau Nik Aziz menyamakan Anwar dengan Rasulullah hanya kerana "dituduh yang bukan-bukan namun terus berjuang", Bush juga dituduh sebagai manusia yang memiliki otak sempit namun tegas dalam memerangi umat Islam.

Jadi penilaian Nik Aziz atas kriteria sifat sahaja tidak boleh dijadikan "Persamaan". Kerana sifat itu terlalu subjektif untuk dinilai, sehingga takut nanti masyarakat awam yang tidak memahami falsafah akhlak akan cenderung untuk terus memegang kata-kata Nik Aziz yang bayak kesilapannya.




Kesalahan Besar Apabila Nik Aziz menyamakan Anwar dengan Rasulullah

Sangat salah dari segi etika dan konteks apabila Nik Aziz menyamakan Anwar dengan Rasulullah.

Malah umat Islam sepatutnya mengecam tindakan Nik Aziz ini. Nyata dan terang bahawa Nik Aziz adalah bukan ulama sejati, tetapi hanya ulama yang politik yang selalu mengeluarkan statement yang rendah nilainya.

Bagaimana mungkin seorang peliwat disamakan dengan Rasulullah yang memiliki akhlak yang tinggi di sisi Tuhan.

Sangat paradoks apabila liwat perbuatan yang paling dibenci oleh Allah boleh disamakan dengan nilai akhlak Rasulullah yang dipuji di dalam Al-Quran.

Nik Aziz tanpa disedarinya merendahkan nilai Rasulullah. Ini satu penghinaan kepada Rasulullah. Apa tidaknya jikalau Rasulullah terus disamakan dengan Anwar Ibrahim kaki liwat!

Jikalau dulu Nik Aziz merendahkan nilai Tuhan dengan menyamakan sifat Allah dengan makluk dalam isu Allah samseng.Kini juga situasi seiras.

Allah yang memiliki sifat yang paling tinggi, sifat yang tidak sama dengan makhluk boleh disamakan dengan sifat samseng, maka tidak hairan apabila kenyataan Nik Aziz menyamakan Rasulullah dengan Anwar.

Sifat samseng adalah sifat ganas yang merosakkan harta benda. Bagaimana mungkin sifat samseng ini disamakan dengan sifat mutakabbir yang memiliki kriteria yang agong bagi Tuhan.

Begitu juga halnya dengan nilai Rasulullah yang terpuji bagaimana mungkin disamakan dengan Anwar Ibrahim yang mengacau isteri orang, meliwat dan bersifat Munafik.

Sifat-sifat Anwar ini yang telah merosakkan negara dan hampir hampir menjual negara boleh disebut sifat syaitan. Apakah sifat ini disamakan dengan Rasulullah????

Nampak sangat Nik Aziz tidak memahami fenomena yang berlaku. Nik Aziz hanya melihat satu sudut. Menglihat satu sudut selalunya ditipu oleh mainan dunia. Sebab itulah lambang mata satu merupakan simbol bagi freemasonary dan illuminati dalam menjadikan dunia sebagai asas yang terpisah dari agama.

Nik Aziz terlalu bermain politik sehingga nilai agama tercemar. Kerana sangat mahu membuat hukum Islam secara terburu-buru, tanpa disedari Nik Aziz telah merendahkan nilai agama .

Seharusnya Nik Aziz merenung kembali, memahami pemikiran dan falsafah individu agar pengkelasan terhadap sesuatu itu tidak berlaku. Hal ini bahaya kepada golongan penyokong Nik Aziz kerana statement ini akan terus dipegang dan diingati. Inilah statement yang lahir dari nafsu politik bukan dari fakta !!!!!!!!!!




Anwar Pemecah Belah Umat Islam di Malaysia

Pengenalan



Sejarah telah membuktikan bahawa perpecahan umat Islam tidak mendatangkan apa apa jua kebaikan. Sejarah itu berulang kembali. Hanya mereka yang tidak memerhatikan sejarah akan jatuh kali kedua di lubang yang sama.
Jikalau dulu wujud seorang bernama Abdullah bin Saba yang berjaya memecah belahkan umat islam, kini wujud seorang insan bernama Anwar bin Ibrahim yang berjaya menjadi penghalang kepada kesatuan umat di Malaysia.
Fenomena yang terjadi kini seiras dan serupa seperti dahulu. Dunia seakan mahu menceritakan tentang perjalanan sejarahnya semula. Untunglah bagi mereka yang selalu memerhatikan sejarah sebagai pedoman.


Jikalau kita melihat dalam konteks di Malaysia, telah wujud seorang insan yang sanggup melihat perpecah umat Islam di Malaysia sejak dari dulu lagi. Sememangnya dari dulu lagi Anwar tidak mahu UMNO dan PAS bergabung apabila dia sendiri mengutuk dan mencela PAS sebagai parti yang fanatik extrim, sebuah parti yang langsung tidak membawa apa-apa makna bagi umat Islam.
Jikalau dulu Abdullah bin Saba adalah seorang Yahudi yang berpura-pura dengan wajah keislamannya, kini watak itu hampir sama apabila Anwar dibacking oleh orang-orang Yahudi dalam menjalankan agenda barat terhadap dunia islam.


Agenda Memecah belahkan Umat Islam


Pemikir Yahudi yang berfahaman neo-conservative sentiasa merancang untuk menjahanamkan Islam. Bukankah abad ini adalah abad pertembungan antara Barat dengan Islam? Ini jelas apabila "Cold War" telah tamat dengan kejatuhan Soviet Union.

Maka abad ini yang dilihat sebagai peperangan antara Barat dan Islam menurut Samuel Huntington menyebabkan tokoh-tokoh Yahudi berfikir untuk merancang merosakkan orang Islam.


Jadi, jalan untuk menghancurkan umat Islam dengan cara mengadu dombakan umat islam agar sentiasa bergaduh. Pergaduhan ini diharapkan berterusan sehingga umat islam lupa tentang hal hal penting dalam pembangunan umat yang lebih penting.
Adapun cara itu dengan memecah belahkan umat Islam dengan melalui penglabelan kelompok. Ini jelas apabila kajian yang dibuat oleh Bernard Lewis telah membahagikan umat islam ke dalam 4 kelompok iaitu fundamentalist, modenist, tradisionalist dan secularist.
Penglabelan ini dilihat mampu memecah belahkan umat islam. Apabila pengklompokan ini berlaku, umat islam sedaya upaya untuk menempatkan diri dalam golongan tersebut. Maka terjadilah proses penglabelan yang akan menyebabakan pergaduhan dan perpecahan.
Bukankah sejak dari dulu lagi Yahudi bijak dalam mengadu dombakan masyarakat Islam??? Begitulah darah Yahudi, bijak untuk menghancurkan Umat Islam hanya dengan "label" sahaja.




Satu Malaysia


Maka dengan inilah, konsep "Satu Malaysia" diperkenalkan sebagai melawan kefanatikan parti dan kelompok. Konsep "Satu Malaysia" ini dilihat mampu menjadikan rakyat ini bersatu padu secara bersama. Secara langsung mengetepikan penglabelan ini yang menyebabkan kefanatikan. Ingatlah hanya bersatu padu, sebuah negara itu maju dalam melaksanakan agendanya yang terpenting.


Maka di sinilah satu lagi taktik Anwar mahu menghancurkan kesatuan umat di Malaysia iaitu dengan mengaitkan "Satu Malaysia" ini dengan "One Israel". Dengan taktik ini agar umat Islam menolak konsep satu Malaysia yang merupakan agenda yang penting bagi masyarakat bangsa di Malaysia. Anwar mahu agar rakyat terus berpecah belah lantas menyebabkan kekacauan di negara ini.
Anwar sedaya upaya mengaitkan One Malaysia ini dengan One Israel sedangkan kesatuan itu merupakan fundamental yang paling penting dalam pembangunan kemajuan negara. Sebagai bukti bahawa satu Malaysia itu adalah menurut falsafah Islam adalah melalui panduan al-Quran itu sendiri yang bermaksud "Hendaklah kamu menjadi umat yang satu". Umat yang satu sanggup mengetepikan ideologi ringan untuk terus bersatu.


Demokrasi Kepartian

Kita tidak sedar jarum demokrasi barat juga merupakan jalan memecah belahkan umat islam. Demokrasi yang melahirkan parti parti juga memecah belahkan umat Islam. Tetapi parti yang berorientasikan politik yang sihat itu baik, apa yang tidak baik adalah parti yang berorientasikan kefanatikan yang menyebabkan penyatuan dalam konteks umat Islam pun terabai.

Banyak program pembangunan umat Islam terbatal disebabkan oleh parti kefanatikan ini.Barat tersenyum dengan perpecahan umat Islam yang dideritai di mana-mana negara. Eropah dari awal lagi membuat "kesatuan eropah" yang mengukuhkan negara mereka sehingga mampu membuat penjelajahan dan imperialisme pada kurun ke 15-ke 18.


Umat Islam selepas kejatuhan Denasti Uthmaniyyah tumbang akibat perpecahan.Dengan perpecahan umat Islam inilah mengakibatkan sendi-sendi lemah sehingga tidak mampu lagi untuk berdiri.



Kerajaan Perpaduan

Sejak dari awal cerita tentang idea "kerajaan perpaduan' pun, Anwar menjadi punca dan penyebab segala kegagalan ini. Hal kini juga sama, apabila Anwar sekali lagi menjadi dalang magnet yang menolak antara kedua-dua parti UMNO dan PAS ini. Anwar mahu melihat dua parti ini tidak bersatu dalam apa bentuk sekalipun.



Antara kata-kata Anwar yang berkonotasi menggagalkan kerjasama antara UMNO-PAS. Atau dengan kata lain memecahkan kekuatan umat Islam di Malaysia :
1.PAS tetap dengan pendirian tidak akan bekerjasama dengan Umno berdasarkan pengalaman lalu dan tanpa bersandarkan prinsip
2.Pemimpin PAS juga menolak kerjasama ini
3.Bersama Pakatan Rakyat (PR) juga PAS, DAP dan PKR mempunyai prinsip dan bagaimana nak fikirkan rundingan dengan Umno tanpa syarat.





Selagi ada Anwar Ibrahim selagi itu agenda untuk menyatu padukan UMNO-PAS sebagai teras perjuangan melayu islam tidak kesampaian. Kerana watak yang dibawa oleh Anwar Ibrahim sama seperti kemunafikan Abdullah Bin Saba'. Klik sini apa kata Mufti Wilayah tentang watak ini...

http://emang-psychotickiller.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment