Saturday, July 31, 2010

Edisi Super Rasis !!! Bapa DAP kata bangsa Melayu adalah bangsa PEMALAS !!!

Dalam sebuah buku baru tahun 2010 bertajuk 'Conversations with Lee Kuan Yew', tulisan Tom Plate, Lee Kuan Yew menyatakan dengan jelas keyakinannya bahawa bangsa Melayu adalah suatu bangsa pemalas yang kurang berkemampuan (mukasurat 53).

Kata Lee Kuan Yew : 'We could not have held the society together if we had not made adjustments as to the system that gives the Malays, ALTHOUGH THEY ARE NOT AS HARDWORKING AND CAPABLE AS THE OTHER RACES, a fair share of the cake' (page.53).

Inilah pemahaman rasis Lee Kuan Yew dari Singapura terhadap bangsa melayu yang sedang diteruskan oleh suku sakatnya melalui parti DAP didalam negara Malaysia.

Sebab itulah kalau dilihat cara pemerintahan Lim Guan Eng di P.Pinang, corak pemerintahannya adalah sama dengan yang diamalkan oleh Lee Kuan Yew di Singapura. Dan ramai yang tidak tahu bahawa hubungan Lim Guan Eng dan Lee Kuan Yew amat akrab hinggakan dia sering berulang alik dari P.Pinang ke Singapura setiap bulan.




Hakikatnya parti DAP adalah lanjutan dari PAP di Singapura yang diasaskan oleh Lee Kuan Yew. Lee Kuan Yew melihat dasar mengutamakan Melayu / Bumiputera mendatangkan masalah kepada persaingan yang sihat dan ekonomi akan terjejas.

Lantaran itu PAP telah mengasaskan slogan 'Malaysian Malaysia' iaitu dasar sama rata untuk semua penduduk. Jangan lupa bahawa Lee Kuan Yew berpendapat bahawa bangsa melayu adalah orang luar juga dan bukan penduduk asli di Malaysia dan melayu juga adalah bangsa pendatang !

PAP ditubuhkan pada tahun 1965 kerana mahu menguasai politik tanah air dan menentang hak-hak orang Melayu. Begitulah juga dengan parti DAP yang masih mengamalkan Konsep Malaysian Malaysia ciptaan Kuan Yew cuma ditukar nama kepada Middle Malaysia oleh pimpinan DAP bagi mengabui mata orang melayu seperti PAS dan PKR.




Bagi DAP kejayaan menawan Pulau Pinang pastinya tidak akan dipersia-siakan dan peluang ini dimanfaatkan dengan melakukan apa sahaja termasuk mendapatkan bantuan luar bagi terus berkuasa dan mengukuhkan pengaruh kaum cina di Malaysia !

http://mediapermatangpauh.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment