Wednesday, May 19, 2010

Parti Politik Cina Bekerjasama Dalam Diam-diam....

Keputusan di Sibu membuktikan satu perkara dengan jelas...kuasa politik orang Cina semakin kuat dan kuasa politik Melayu semakin lemah.

Mahu terima atau tidak hakikat ini, terpulang pada pendirian dan fahaman politik masing-masing.

Mungkin ramai yang bersorak dengan melihat ini sebagai kemusnahan BN atau UMNO.

Kalau benar..maknanya kenyataan pertama bahawa kuasa politik Melayu semakin lemah adalah tepat sekali.

Dalam diam, kuasa politik kaum Cina di negara ini nyata sekali semakin semarak....umpama api dalam sekam yang membakar secara senyap.

MCA, DAP, Gerakan dan lain-lain berkerjasama dalam diam untuk memperkukuhkan kuasa politik orang Cina. Sebab itu MCA dan Gerakan tidak pernah bersungguh membantu dalam mana-mana pilihan raya. Buat jentera pun nak tak nak aje.

Itulah kekuatan dan ramuan kejayaan Cina di negara ini. Dalam kerajaan ke luar kerajaan ke...sebenarnya berkerjasama. Dalam erti kata lain, mereka kaut dari luar dan dari dalam.

Andai Pakatan Rakyat berjaya membentuk kerajaan suatu hari nanti, walaupun Perdana Menterinya mungkin Melayu, tetapi kuasa mutlak dan sebenar akan berada dalam tangan Cina....percayalah.

PKR akan tunduk kepada DAP. PAS tidak akan mampu berbuat apa-apa.

Ambil contoh kes arak di Selangor tahun lalu. Walaupun MB Selangor adalah dari PKR dan beragama Islam, tetapi dalam pertikaian minuman keras itu, DAP yang menjadi juara....arak-arak yang dirampas dipulangkan kembali.

PAS yang malu cuba menunjuk hero dengan mendesak MB tukar Exco Kerajaan Tempatan, Ronnie Liu tetapi tuntutan itu tidak pun dilayan.

Jadi siapa yang berkuasa sebenarnya...PKR patuh pada DAP, Pas jadi macam orang bodoh...itulah senario di Selangor.

Dan suatu hari nanti jika Pakatan Rakyat ini memerintah negara....mungkinlah ada PM Melayu dari PKR....tetapi kuasa sebenar adalah di tangan DAP.

Satu Hala boleh jamin...apa yang berlaku di Selangor itu akan berlaku di peringkat nasional.

Bila-bila ada isu....PKR akan menyebelahi DAP....PAS akan jadi bodoh seperti biasa....orang Melayu akan melopong.

Dan dengan begitu padunya sokongan orang Cina kepada DAP yang boleh dilihat kini, maka DAP akan menjadi komponen Pakatan Rakyat yang paling berkuasa.

Meloponglah kerajaan boneka dan bangsa Melayu nanti....percayalah juga, DAP tidak akan hanya menjadi penonton jika kerajaan Pakatan Rakyat tertubuh nanti.

Kalau tak caya...cubalah bagi kerajaan kepada Pakatan Rakyat....tengoklah apa yang akan berlaku nanti.....cuma ingat satu perkara, kemusnahan yang berlaku nanti dijamin tidak boleh diperbaiki.

Apakah satu lagi Singapura akan lahir di tengah-tengah Kepulauan Melayu?

Sundiri mau ingatlah!

Sumber: Malaysia Instinct
Posted by The Unspinners at 8:23 AM 0 comments

No comments:

Post a Comment