Thursday, January 29, 2015

SEMUA PENJAWAT AWAM PRO PR YANG TIDAK PROFESIONAL HARUS DIBERHENTIKAN!!!!

Majoriti kakitangan awam pro PR ni tak profesional. Mereka berkhidmat dengan tujuan nak menjahanamkan kerajaan BN. Dasar-dasar kerajaan tidak dilaksanakan sepenuhnya sebalinya dipergunakan untuk membangkitkan kemarahan rakyat..!!!
Eloklah kalau menatang professor ni dibuang!!!



SIAPA PROF HAMDI YANG KERAP DIPERTAHANKAN PEMIMPIN PKR?



Kisah Bekas Timbalan VC Universiti Malaya tidak disambung kontrak secara tiba-tiba menjadi hangat. Persoalan mengapa tidak disambung semula sangat mengambil perhatian beberapa pemimpin PKR antaranya Nurul Izzah Anwar.

Secara tiba-tiba tuduhan melulu kepada pihak yang tidak menyambung dengan kenytaan Prof Hamdi tidak disambung kerana tidak menyokong UMNO.  Sudah tu tak akan nak simpan dia jadi Timbalan VC sampai dia mati? Sama macam kerusi Ketua Umum PKR dan Presiden PKR yang seolah-olah tidak boleh ditukar ganti?

Apapun mesti ada sebab. Orang lain pun ada yang lebih berkelayakan dalam memberi nafas baru untuk dilantik sebagai Timbalan VC Universiti Malaya. Kita memang memerlukan pembaharuan dalam meningkatkan prestasi pendidikan di Malaysia. 

Jadi apa MASALAH? Kenapa sampai kecoh sangat? Ini Keris nak dedahkan sikit kenapa puak-puak ini beria pertahankan dia.Hasil daripada maklumat dalama UM sendiri. Bukankah Prof Hamdi ini merupakan salah seorang pembantu (Inner Circle Ghauth)  dalam membuat dasar Universiti Malaya yang akan menyebabkan mahasiswa dan staf merasa benci kepada Kerajaan?

Dikhabarkan antara idea Prof Hamdi yang popular digunakan oleh Dr Ghauth adalah kes Hapuskan dewan makan di kolej kediaman, tidak membenarkan pelajar yang berhutang daripada mengambil peperiksaan dan penguatkuasaan undang-undang merokok. Nampak macam elok kan? Tapi ini semua buat pelajar dan staf menyampah, dimana mereka akan divert kebencian itu kepada pihak kerajaan.

Prof Hamdi ini juga yang berusaha untuk menghapuskan Jawatan TNC HEP yang berada direct dibawah seliaan Menteri Pendidikan dan mencadangkan tugas itu digalas oleh TNC Akademik (Dia berjawatan sebagai TNC Akademik sewaktu mencadangkan usul itu).

Kegagalan penghapusan jawatan itu membuatkan Prof Hamdi mengeluarkan kenyataan " Selepas ini tukar kerajaan PR, lebih mudah kita ubah UM ini". Sebab itu Pemimpin PKR beria pertahankan dia. Betul kan?

Sebab dia merupakan 'jambatan' perhubungan diantara pemimpin PKR dengan pelajar. Sebab itu Prof Hamdi dikhabarkan amat rapat dengan PMIUM yang pernah diterajui oleh Anwar Ibrahim suatu ketika dahulu. Dia juga selalu hadiri usrah-usrah serta menjadi dalang dalam beberapa insiden menentang kerajaan di dalam UM kan?

Namun begitu, dia tidak disambung tidak ada kena mengena dengan dosa-dosa yang dia buat. Erti kata lain dia dah boleh rehat dari merosakkan sistem yang baik di Universiti Malaya. Harap semua dah faham kenapa PKR pertahan dia. Sebab lepas ini tidak ada lagi orang dalam untuk merosakkan minda pelajar menentang kerajaan.

SUMBER

No comments:

Post a Comment