Thursday, February 1, 2018

TIADA YANG TERGADAI CUMA ATM DAPAT YANG SERBA BARU

#Repost
#SetahunYangLalu

PENGKALAN UDARA SG. BESI 198 HEKTAR DIGANTIKAN SELUAS 300 HEKTAR DI SENDAYAN, DIPINDAH SECARA BERPERINGKAT & TIDAK BENAR DIMONOPOLI SYARIKAT CHINA

Pengkalan TUDM Sg Besi sudah tidak strategik.

JIKA pada tahun 1950an dahulu, tak dapat dinafikan Pengkalan Tentera Udara Sungai Besi, Kuala Lumpur adalah yang paling strategik beroperasi. Namun selepas 50 ke 60 tahun selepas itu, hasil daripada perkembangan pesat Kuala Lumpur, maka tapak pengkalan udara berkenaan tidak lagi mampu menampung kewajarannya beroperasi disitu.

Atas sebab-sebab faktor keselamatan Pengkalan TUDM Sg Besar telah dipindahkan secara berperingkat ke tempat yang lebih selamat, malah jauh lebih selesa berbanding yang ada sekarang ini. Ia bukan semata-mata untuk pembangunan The Greater Kuala Lumpur sahaja, sebaliknya faktor keselamatan negara, kawalan infrastruktur pertahanan negara dan keselesaan kem serta berimpak tinggi terhadap operasi ketenteraan negara turut diambil kira dalam soal ini.

Tuduhan pembangkang pembangunan Pengkalan TUDM Sg Besi telah dikuasa syarikat China adalah sangat tidak berasas.

Sedangkan amat jelas Konsortium yang dikenali sebagai IWH-CREC Sdn Bhd adalah perkongsian awam-swasta antara Konsortium Iskandar Waterfront Holdings Sdn Bhd (IWH) ( milik Kerajaan Negeri Johor) dan China Railway Engineering Corporation (M) Sdn Bhd (CREC).

Hasil daripada jualan ini, 76% daripada Bandar Malaysia akan dimiliki entiti Malaysia yang mana kira-kira 54% daripada projek tersebut dimiliki Kerajaan Pusat dan Johor.

Kemasukan CREC sebagai rakan kongsi antarabangsa dengan ekuiti projek sebanyak 24% mewakili Pelaburan Langsung Asing (FDI).

Pelan induk Bandar Malaysia itu adalah untuk pembangunan bercampur pada purata nisbah plot kasar 4.05 melangkau keseluruhan tapak seluas 486 ekar di Sungai Besi. Bandar Malaysia akan dibangunkan dalam tempoh 15 hingga 25 tahun pada unjuran Nilai Pembangunan Kasar sebanyak RM150bilion.

300 HEKTAR DIGANTIKAN DI SENDAYAN, NEGERI SEMBILAN

Persoalan yang bermain di kalangan netizen selepas ianya ditutup secara berperingkat apa pula nasib oleh Tentera Udara DiRaja Malaysia (TUDM) dan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) yang merupakan ‘tuan rumah’ asal pengkalan tersebut?

Selain itu 1MDB telah dipertanggungjawabkan selepas membeli tanah tersebut  kadar harga nominal (harga pasaran) untuk membina 8 buah kem baharu di seluruh negara dengan nilai RM2.7 bilion.

Seluas 8 juta kaki persegi insfrastruktur baru juga akan dibangunkan sedangkan ketika ini di Pengkalan Udara Sg. Besi hanya mempunyai keluasan bangunan 2 juta kaki persegi sahaja. 

Melalui beberapa perjanjian, tanah Pengkalan Udara Sg. Besi akan digantikan dengan keluasan 300 hektar di Sendayan, Negeri Sembilan. Berbanding ketika ini keluasan Pengkalan Udara Sg. Besi hanyalah 198 hektar sahaja. Bermaksud 1MDB gantikan dengan tanah yang lebih besar dan luas.

Antara lokasi kem yang dicadangkan untuk pembangunan bagi TUDM, PDRM dan Rejimen ke-31 Artileri DiRaja (31 RAD) seperti di Subang, Kuantan, Butterworth, Gong Kedak, Ipoh dan Kajang untuk 31 RAD

1 comment:

  1. Assalamualaikum siapa tau bisa membantu anda. Dan aku mau cerita kisah nyata dalam kesuksesan aku selama ini. Aku dulu anak petani 3 bersaudara aku anak ke 3, 3tahun lalu orang tuaku pusing karna banyak hutangnya gara-gara aku di sekolahkan sampai lulus kuliah, tapi aku diam2 mencari cara supaya semua hutang orang tuaku bisa terlunasi. Waktu itu aku buka-buka facebook aku dapat website https://pesugihanputihislamia.blogspot.co.id/2018/01/pesugihan-putih-islami-uang-ghaib.html?m=1. aku buka di google. Alhamdulillah sekarang orang tuaku tidak punya beban lagi sama orang. Awalnya memang takut hubungi nomer beliau karna kata orang larangan agama. Setelah dengar arahan mbah suroto ternyata bukan juga jalan sesat. Tergantung keyakinan dan kepercayaan saja. Banyak pilihan di berikan yaitu Dana Hibah, penglaris usaha dagan, dana ghaib, anka ghaib togel, jampi pelet, dll tergantung dari keyakinan kita juga dan tidak ada namanya tumbal. Mungkin ada teman mau hubungi langsung beliau ini nomer WhatsApp nya 0822 9127 7145 terima kasih..




    ReplyDelete