Saturday, February 10, 2018

BELUM APA-APA DAH KENCING

Mula Janji Enam Bulan Saja,
Sekarang Hendak Dua Tahun Pula

Belum pun lagi PRU14, Mahathir sudah mungkir janji. Pada Disember tahun lepas, Pengerusi PPBM itu berjanji akan menjadi PM selama enam hingga 12 bulan. Syarat ini dipersetujui sendiri oleh PKR.

Bersungguh berjanji dengan Wan Azizah hendak jadi PM "sat sahaja", tetapi kemudian "tak dan" lama mana, sudah buat kenyataan "konar baring" hendak jadi PM dua tahun pula.

Pada 7 Februari 2018, Mahathir berkata bahawa dia mahu menjadi PM sementara untuk tempoh masa 2 tahun pula.

Menurut keputusan awal, Pakatan Harapan termasuklah "big brother" iaitu DAP telah bersetuju agar Mahathir menjadi PM sementara sebelum kuasa itu diserahkan kepada Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim.

Walaupun kumpulan Reformis enggan bersetuju dan beranggapan ia suatu tindakan yang tidak tepat telah diambil oleh Pakatan Harapan, namun kepimpinan pembangkang telah bersetuju untuk lelaki berusia 93 tahun itu kembali menjadi PM jika mereka menang.

Mulalah geng Reformis membuat kempen undi rosak untuk memprotes Mahathir dalam diam. Malah di kalangan ahli DAP juga, ramai yang protes marah bila Mahathir gila hendak berkuasa semula.

Ternyata kegusaran kumpulan Reformis yang sudah 10 tahun berjuang menentang diktator Mahathir itu tepat. Belum pun PRU14 berlaku, Mahathir sudah mahu tempoh 2 tahun untuk dirinya menjadi PM. Ini secara terang-terangan telah melanggar perjanjian asal dengan PKR, DAP dan PAN pada akhir tahun 2017 lalu.

Chegubard pernah kata, tindakan Mahathir yang bersetuju mahu menjadi PM semula memperlihatkan tujuan sebenar dia yang berbaik semula dengan parti pembangkang yang suatu ketika dahulu adalah musuhnya.

“Saya dan teman-teman sudah menjangkakan dan itulah yang kami beritahu bahawa Mahathir mahu mengambil alih kuasa bagi memastikan Mukhriz anaknya menjadi perdana menteri bagi memelihara harta kekayaan kroni dan proksinya.

“Cuma peliknya kelihatan rakan-rakan pembangkang seperti dibutakan fakta ini kerana keghairahan kononnya untuk merampas Putrajaya,” kata Chegubard dalam satu kenyataan pada bulan Jun 2017.

Hasrat menjadi PM sementara selama 2 tahun ini juga mungkin ada kena mengena dengan pendedahan bekas Naib Presiden DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim bahawa wujud satu pakatan sulit antara Mahathir dan Lim Kit Siang untuk jawatan PM dan Timbalan Perdana Menteri.

Hakikatnya, Mahathir tidak akan membiarkan PKR khususnya Anwar serta kumpulan Reformis kembali bermaharajalela di negara ini jika dia berkuasa walaupun dalam masa 1 hari. Dalam fikirannya, hanya pewaris darah dagingnya sendiri yang paling layak dan perlu dinaikkan untuk bergelar PM suatu hari nanti.

Walau apapun caranya sekali pun, Mahathir tidak akan begitu mudah membiarkan perjuangan PKR kembali subur di Malaysia selagi cita-cita peribadinya itu belum ditunaikan.

Mahathir mahu berkuasa semula bagi selesaikan "urusan peribadi" yang belum selesai dengan kroninya. Wan Azizah sudah pasti akan dipecat sama seperti Anwar. Anaknya, Mukhriz akan naik jadi TPM.

Dalam masa dua tahun inilah, Mahathir akan lunaskan perjuangannya yang belum selesai. Menjadikan anak sendiri jadi perdana menteri, mengkayakan kroni sendiri.

Inilah niat sebenar Mahathir, bukannya untuk bangsa dan ibu pertiwi. Negara akan jadi kucar kacir kalau kerajaan yang ada di Putrajaya berebut kuasa. DAP lah yang akan untung, kerana mereka banyak kerusi.

Silap silap dalam masa dua tahun itu, DAP akan singkirkan Mahathir dan mulakan "game" baru seperti yang disebut oleh Hew Kuan Yau, Superman DAP. Kalau DAP dapat perintah sekali, jangan mimpilah hendak dapat balik.

Siapa yang harus dipersalahkan kalau ini berlaku? Mahathir dan Melayu Melayu yang ada dalam pembangkanglah yang harus disalahkan. Mereka ini tidak ubah seperti "Buang" dalam cerita Sarjan Hassan.

Tulisan :
Beruang Biru
BB773, Jumaat
9 Februari 2018

4 comments:

  1. Assalamualaikum siapa tau bisa membantu anda. Dan aku mau cerita kisah nyata dalam kesuksesan aku selama ini. Aku dulu anak petani 3 bersaudara aku anak ke 3, 3tahun lalu orang tuaku pusing karna banyak hutangnya gara-gara aku di sekolahkan sampai lulus kuliah, tapi aku diam2 mencari cara supaya semua hutang orang tuaku bisa terlunasi. Waktu itu aku buka-buka facebook aku dapat website https://pesugihanputihislamia.blogspot.co.id/2018/01/pesugihan-putih-islami-uang-ghaib.html?m=1. aku buka di google. Alhamdulillah sekarang orang tuaku tidak punya beban lagi sama orang. Awalnya memang takut hubungi nomer beliau karna kata orang larangan agama. Setelah dengar arahan mbah suroto ternyata bukan juga jalan sesat. Tergantung keyakinan dan kepercayaan saja. Banyak pilihan di berikan yaitu Dana Hibah, penglaris usaha dagan, dana ghaib, anka ghaib togel, jampi pelet, dll tergantung dari keyakinan kita juga dan tidak ada namanya tumbal. Mungkin ada teman mau hubungi langsung beliau ini nomer WhatsApp nya 0822 9127 7145 terima kasih..




    ReplyDelete