Wednesday, June 29, 2011

PARANG AKAN BERTERBANGAN LAGI....!!!

Dalam sejarah penentangan terhadap Komunis atau Bintang Tiga mahupun Bintang Satu, nama sebuah pasukan iaitu Tentera Sabil Sungai Manik tidak boleh dipisahkan, sekalipun tidak tercatat dalam buku-buku sejarah mahupun pengiktirafan yang diberikan kepada pahlawan-pahlawan Melayu Banjar seperti Allahyarham Tuan Guru Haji Bakri dan Kiyai Salleh Batu Pahat.

http://theflyingkick.blogspot.com/2011/06/tentera-sabil-sungai-manik-sedia-turun.html

4 comments:

  1. Kerajaan BN harus mengikuti langkah bagaimana negara China telah menghadapi tujuk perasaan besar2an yg telah berlaku di Tiananmen Square pada 1989.
    1. Beri amaran dulu utk tidak mengadakan Bersih2.
    2. Jika diadakan juga, istiharkan Darurat dan arahkan Angkatan Tentera utk menembak saja semua pendemo Bersih2. Biar mampus, orang macam ini tidak diperlukan oleh Malaysia.
    3. Penganjur dan Pemimpin2 Pembangkang mestilah ditangkap dan ditahan di bawah ISA kerana mengugat dan mengancam keselamatan negara.
    4. Kerajaan haruslah membersihkan kakitangan kerajaan yg bersimpati dan bersubahat dgn Pembangkang. Mereka inilah yg menjadi duri dalam daging dan musuh dalam selimut. Mereka selalu sabotaj usaha Kerajaan utk menjaga kesejahteraan Rakyat jelata.
    5. Lesen2 perniagaan kaum Cina yg turut bersekongkol dgn DAP utk menaikkan harga barang2 keperluan rakyat tanpa sebab haruslah dibatalkan serta merta.
    6. Lesen bot2 laut dalam yg mogok juga dibatalkan serta merta.
    Nescaya rakyat yg mahukan kedamaian dan keamanan utk hidup akan berterima kasih kpd Kerajaan BN yg telah menangani perusuh2 Bersih2 dgn bijak.
    Pedulikan apa negara2 luar kata.
    Tengok negara China tak jadi apa pun, makin gah dan maju ada!

    ReplyDelete
  2. Mohd..setuju 100000%..kerajaan jangan lengah2 lg!

    ReplyDelete
  3. Salam J3KPKSS.

    Perkara ini yang aku "terbayang-bayang" sejak seminggu lalu.

    Macam tau-tau.

    Hari ini tuan betul-betul membuat aku yakin dengan "ketentuan" macam tu.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  4. HAMDAN...Ambiga dan mat sabun akan menentukannya!!

    ReplyDelete