Monday, February 21, 2011

PENGERTIAN SEBENAR HIMPUNAN PEMUDA PAS...h3KO... !!!!!!!

JKKKPKSS bersetuju dengan Pelantaq Hujah bahawa Himpunan Pemuda PAS gagal menepati sasaran 30 ribu penganut dalam kalangan pemudanya. Berbanding ketika Kerajaan PAS mengadakan kenduri kesyukuran sempena kejayaan mereka menawan Kedah pada tahun  2008, kehadiran puluhan ribu penganut PAS memang menggerunkan sesiapa sahaja yang melihatnya. Itu hanya kenduri kesyukuran melibatkan kerajaan negeri Kedah sahaja...bukannya jemputan seluruh Melaysia!!!!




Bayangkan deretan kereta penyokong-penyokong PAS yang memenuhi kiri dan kanan jalan waktu itu. Keadaan jalan sangat sesak.....tension pemandu-pemandu yang termelalui jalan utama  di hadapan kompleks PAS Kedah tersebut!!!Jika menghala ke Alor Setar deretan kenderaan yang parking di tepi jalan mencecah hampir sehingga ke Pekan Simpang Empat (3km) manakala arah ke Sungai Petani pula, deretan parkingnya sehingga melebihi Sekolah Kebangsaan Buluh Lima (3km). Kira ramailah juga orang kampung buat duit malam tu....kutip duit parking!!!!

Tetapi  Himpunan Pemuda PAS Sabtu lalu adalah jemputan untuk seluruh negara...kehadiran penyokong-penyokong PAS tidak seghairah dulu. Deretan kenderaan tidaklah seperti tahun 2008. Walaupun dibantu dengan kehadiran berBAS-BAS pelajar sekolah....adik-adik comel bertudung labuh (mungkin diiktiraf dan terkategori sebagai pemuda PAS), pakcik-pakcik dan makcik-makcik PAS (kira pemuda PAD lah juga) mungkin menemani anak-anak mereka Pemuda PAS...Himpunan Pemuda PAS gagal menyerlahkan sebaliknya hanya sebagai satu isyarat bahawa rakyat termasuklah sebahagian penyokong PAS sendiri sudah MELUAT dengan PAS yang berterusan menjadi BARUA kepada DAP!!!!






http://pelantaqhujah.blogspot.com/2011/02/himpunan-30k-gagal.html

Aku dah banyak hari lihat beita yang di pampangkan oleh pasrael untuk menghimpunkan militan-militan hijau mereka dari seluruh Malaysia di Kedah.  Sasaran mereka ialah seramai 30ribu orang.  Komoditi bernyawa yang diperdagangkan ialah dewataraya mereka yang semakin nyanyuk, iaitu N.ajis.

Akhirnya hari yang di tunggu-tunggupun tiba.  Dari pagi aku menunggu hingga petang untuk mendengar berita mengenai jumlah yang dapat mereka himpunkan, dan malamnya aku mendapat berita dari sumber yang sahih bahawa mereka hanya dapat mengumpulkan seramai 10 ribu miitan sahaja yang bertujuan untuk membina sikap radikal potensi mereka itu.  Agaknyalah, mungkin agendda utama ialah melatih militan ini untuk berguling di atas jalan kot?

Walaupun di katakan acara itu dijalankan sehingga ke malam, tapi aku sendiri berselisih dengan beberapa kelompok anak-anak muda yang di upah dengan T Shirt, duit minyak dan elaun makan/minum memecut balik ke rumah masing-masing pada sebelah petabg seawal pukul 5.00 petang. Maka semakin berkuranganlah jumlah himpunan itu.  Dan aku cabar pasrael untuk membuktikan kehadiran militan-militan hijau junior itu dengan menunjukkan nama-nama mereka yang telah mendaftar dan hadir di batu 9 kemarin. Entah-ntah tak sampai 10 ribu pun......

**Badrul Hisham pula bolehkah himpunkan pemuda-pemuda UMNO Kedah(sahaja) melebihi dari apa yang di sasrakan oleg pasrael yang telahpun berusaha menghipunkan militan mereka tetapi gagal???




2 comments:

  1. Apa kata UMNO Cawangan/Bahagian tuan anjur ceramah bertajuk KETUANAN MELAYU MENGIKUT ULAMA NUSANTARA. Dalam tajuk ini, kita akan faham bahawa UMNO tanpa sedar telah melaksanakan segala nasihat ulama-ulama besar Melayu dahulu kala. Maka sebab itulah Allah SWT pelihara UMNO hingga kekal relevan ke hari ini berbanding PAS. Kita juga akan faham bahawa perjuangan melalui bangsa adalah sunnah Rasulullah SAW dan memahami kesesatan aqidah Nik Aziz dari sudut ilmu yang dibahaskan dalam kitab-kitab Ahlu Sunnah Wal Jamaah. Sila layari http://www.docstoc.com/docs/55052418/Bangsa-Melayu-Mengikut-Ulama-Ahlu-Sunnah-Wal-Jamaah

    Mohd Fadhil bin Musbah al-Marwa ialah seorang guru pondok berumur 42 tahun yang berasal dari Sungai Merab, Kajang. Datuk mertua beliau ialah Tuan Haji Hamid Kajang, pengasas Maa’had Hamidiah Kajang. Beliau adalah bekas pelajar Maktab Sains Sultan Ahmad Shah (1982-1986) yang memilih jurusan pengajian bersanad di Pondok Tunjuniah, Kota Bahru; Pondok Pasir Tumbuh, Kubang Kerian dan Pondok Kerandang, Besut. Pernah bertugas sebagai guru JAIS dan KEMAS. Beliau tidak mengenakan sebarang bayaran tinggi, memadailah disediakan saguhati yang mengambil kira duit tol, duit petrol dan duit makan. Beliau boleh dihubungi melalui anak muridnya, Ustaz Mohd Saiful A. Karim di talian 013-365 5715 atau 019-366 9741.

    ReplyDelete
  2. Fakeh...terima kasih di atas idea bernas Tn...insyaALLAH akan dipanjangkan ke pihak yang berkenaan!!!

    ReplyDelete